Бегущая строка

Енергодарський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня - дошкільний навчальний заклад" №6

Методичний кейс

     
Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед  і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище.
Модель сучасного педагога  передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку.  Професійна компетентність педагога інклюзивного навчального закладу  є не лише сумою теоретичних знань та вмінь їх репродукувати у певному обсязі згідно з правилами, а також мотивом і засобом розвитку навичок практичних дій в інформаційному суспільстві.  
Слід зазначити, що на початку експерименту було виявлено, що у молодих та нових вчителів недостатній рівень вмінь  проектувати програмний та навчальний матеріал відповідно завданням; у досвідчених педагогів - узагальнювати та складати у власну навчальну систему інноваційні засоби та методи навчання; у всіх колег - систематизувати дидактичний матеріал за технологією портфоліо процесу та складати індивідуальні маршрути для учнів з особливими освітніми потребами.
Демократичні та гуманістичні принципи, що покладені в основу методичного і психологічного забезпечення діяльності науково-методичної підсистеми, є тим генетичним механізмом моделі інклюзивного школи, який спонукає до саморозвитку, самоосвіти та рефлексії усталених процесів освітньої системи навчального закладу.
Зрозуміло, що успішно інтегрувати дітей з особливими освітніми потребами у суспільство зможе лише професійно компетентний педагог, що і є одним із завдань експериментальної діяльності закладу до 2016-2019 р.р..
Серед педагогічного колективу закладу проводилося діагностичне дослідження, під час якого використано опитувальник "Оцінювання професійної спрямованості особистості педагога". Загальна кількість опитаних педагогічних прцівників - 26 осіб.
Узагальнений кількісний результат рівня розвитку типу спрямованості педагогічної діяльності за шкалами (в одиницях) відображено в табл.1.
Комплексно-цільовий підхід в організації безперервної освіти педагогічного колективу, який реалізується на психолого-педагогічних семінарах, вебінарах, тренінгах, конференціях та методичних квестах; результатах навчання, які  мають практичний вихід у діяльності педагогів; моніторингових заходах щодо рефлексії та узагальнення своєї роботи, мають у цьому році наступні показники: готовність педагогів до експериментальної діяльності 77%, педагогічна діяльність 78%, результативність - 80% .
Якісний перехід освітньої системи закладу від підтримуючого навчання до розвиваючого вимагає від учителів постійної науково-методичної пошукової роботи, якісний рівень якої оцінюється параметром «Здатність педагогів до інноваційної діяльності» - на початок 2016-2017 н.р. становить 78%.
Слід зазначити, що здатність колективу до інноваційної педагогічної діяльності та висока мотивація як складові професійного зростання кожного вчителя разом утворюють мотиваційне середовище в колективі, рівень якого становить 87%.
Розвиток індивідуальних функціональних компонентів професійної компетентності педагога позначається на позитивній психологічній атмосфері в колективі, наприклад, рівень соціально-психологічної напруги складає 19%, а сприятливого самопочуття членів колективу - 84%.
Завдяки позитивним зрушенням, що відбуваються у структурі управління науково-методичної підсистеми, і накопичення колективом психолого - педагогічного потенціалу щодо подальшого розвитку, у педагогів закладу відбуваються особистісні зміни соціально-психологічного характеру. Так, за визначеними  параметрами цьогорічні середні показники становили: емпатія 66%, комунікативні та організаторські здібності відповідно 72 % і 71 %, здатність до рефлексії 83,5 %, рівень творчого потенціалу 87%, рівень «синдрому емоційного вигоряння» - 35 %.
Висновки:  Психолого-педагогічна   підготовка педагогів закладу за роки формуючого експерименту набула системного характеру. Завдяки цьому педагоги закладу опанували різні корекційні та реабілітаційні програми, сучасні  методики та технології, які дозволяють регулювати та розвивати фізичну, психічну та емоційну працездатність учнів з особливими освітніми потребами.  Педагоги стають переможцями та призерами професійних конкурсів,  розпочата робота  з узагальнення перспективного педагогічного досвіду. 

Немає коментарів:

Дописати коментар