Соціально - педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами забезпечує соціальний педагог закладу Денисенко Л. Л.., який є активним членом команди супроводу. З метою адаптації дітей з особливими освітніми потребами до вимог середовища та створення сприятливих умов для їх розвитку соціальний педагог налагоджує взаємодії з усіма учасниками інклюзивного простору, а саме: з батьками, іншими навчальними закладами м. Енергодара, громадськими організаціями, міською службой у справах дітей.
Діагностична функція соціального педагога інклюзивного навчального закладу починається з вивчення та оцінки особливості діяльності і розвитку кожного учня з особливими
освітніми потребами, особливості взаємин дітей у класі та шкільному колективі в
цілому; досліджує особливості сімейного виховання дітей .
На основі спостережень
та досліджень соціальний педагог прогнозує посилення негативних чи позитивних
сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості дитини;
прогнозує результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших
факторів становлення особистості (прогностична функція соціального педагога).
Наступним кроком соціального супроводу є рекомендації або поради батькам,
вчителям та іншим особам з питань соціального розвитку дітей; надання необхідної консультативної соціально-педагогічної допомоги дітям (консультативна функція
соціального педагога).
Алгоритм діяльності соціального педагога в процесі соціального супроводу дитини з особливими освітніми потребами:
Кількість дітей з особливими освітніми потребами в ЕНВК "ЗНЗ-ДНЗ" №6
- Ознайомлення з особовою справою дитини, історією та особливістю протікання захворювання.
- Консультація з дитиною та її батьками з метою визначення рівня можливостей дитини (самообслуговування, спілкування, пізнавальних можливостей, самоконтролю поведінкитощо).
- Оцінка освітнього середовища, визначення щодо його відповідності потребам і можливостям дитини, надання пропозицій щодо внесення змін.
- Вивчення індивідуальних особливостей дитини.
- Участь у розробці індивідуальної програми розвитку дитини.
- Проведення зустрічі з батьками і учнями класу (школи), педагогами з метою формування їх психологічної готовності до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами.
- Дослідження соціально-психологічного клімату в колективі та статусу дитини в групі.
- Сприяння соціальній інтеграції дитини: залучення до позакласної та позашкільної діяльності.
- Моніторинг рівня адаптованості й інтегрованості дитини, здійснення відповідної індивідуальної програми її розвитку.
Кількість дітей з особливими освітніми потребами в ЕНВК "ЗНЗ-ДНЗ" №6
Немає коментарів:
Дописати коментар