Бегущая строка

Енергодарський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня - дошкільний навчальний заклад" №6

Модель психолого-педагогічного супроводу


Практична реалізації концепції розвитку ЕНВК "ЗНЗ-ДНЗ" №6 та завдань експериментальної програми  з проблеми «Інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах ЗНЗ методом моделювання»

У сучасному світі дедалі більшого розвитку набуває інклюзивна модель освіти – модель, що пов`язана з дотриманням прав людини. Інклюзивна освіта базується на соціальній моделі розуміння інвалідності, яка, на противагу медичній моделі, розглядає вади здоров`я, як соціальну проблему, а не як характеристику особистості, оскільки вона (проблема) зумовлена непристосованістю оточення, включаючи ставлення до людей з особливими потребами, архітектурну безбар’єрність та ін. Така модель спрямована на зміни в суспільстві таким чином, щоб забезпечувати рівну участь громадян у реалізації своїх прав і надавати їм таку можливість.
Ураховуючи те, що освіта дитини з обмеженими можливостями має бути спрямована на облаштування її в соціокультурному просторі і повинна допомогти дитині в самоідентифікації, самовизначенні, самореалізації з урахуванням її індивідуальності, педагогічним колективом Енергодарського навчально-виховного комплексу «ЗНЗ-ДНЗ» №6 було розроблено модель інклюзивного навчання, яка, забезпечуючи освітню підготовку та соціальний розвиток дітей з порушеннями психофізичного розвитку, передбачала психолого-педагогічний супровід, в тому числі й систему корекційно-педагогічної допомоги. При цьому були використані принципи теоретичного моделювання як системи елементів, що відтворюють певні сторони, зв’язки, функції предмета дослідження, зважаючи на те, що процес конструювання проекту педагогічної діяльності пов'язаний з реалізацією конструктивно-технічної функції науки, яка є нерозривною з функцією науково-теоретичною. Розробка моделі передбачала системний підхід, розгляд сукупності різноаспектних елементів, виділення інтегративних системоутворюючих зв’язків і стосунків, врахування сукупності зовнішніх і внутрішніх факторів і умов.
Структура та зміст моделі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами  ЕНВК «ЗНЗ-ДНЗ» №6 визначається такими компонентами та елементами:
- цільовий (цілі, принципи, завдання);
- змістовий (функції, основні напрями діяльності);
- операційно-дієвий (етапи, форми, методи, умови);
- оціночно-результативний (критерії, показники).
Освіта дитини з обмеженими можливостями має бути спрямована на облаштування її в соціокультурному просторі і повинна допомогти дитині в самоідентифікації, самовизначенні, самореалізації з урахуванням її індивідуальності.

Модель психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами ЕНВК «ЗНЗ-ДНЗ» №6  є функціональною та передбачає системний підхід до організації діяльності всіх учасників інклюзивного навчання.

1 коментар: