Практична реалізації концепції розвитку ЕНВК "ЗНЗ-ДНЗ" №6 та завдань експериментальної
програми з проблеми «Інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами
в умовах ЗНЗ методом моделювання»
У сучасному світі дедалі
більшого розвитку набуває інклюзивна
модель освіти – модель, що пов`язана з дотриманням прав людини. Інклюзивна
освіта базується на соціальній моделі розуміння інвалідності, яка, на противагу
медичній моделі, розглядає вади здоров`я, як соціальну проблему, а не як
характеристику особистості, оскільки вона (проблема) зумовлена
непристосованістю оточення, включаючи ставлення до людей з особливими
потребами, архітектурну безбар’єрність та ін. Така
модель спрямована на зміни в суспільстві таким
чином, щоб забезпечувати рівну участь громадян у реалізації своїх прав і
надавати їм таку можливість.
Ураховуючи те, що освіта
дитини з обмеженими можливостями має бути спрямована на облаштування її в
соціокультурному просторі і повинна допомогти дитині в самоідентифікації,
самовизначенні, самореалізації з урахуванням її індивідуальності, педагогічним колективом Енергодарського навчально-виховного комплексу «ЗНЗ-ДНЗ» №6 було розроблено модель інклюзивного навчання, яка,
забезпечуючи освітню підготовку та соціальний розвиток дітей з порушеннями
психофізичного розвитку, передбачала психолого-педагогічний супровід, в тому
числі й систему корекційно-педагогічної допомоги. При цьому були використані
принципи теоретичного моделювання як системи елементів, що відтворюють певні
сторони, зв’язки, функції предмета дослідження, зважаючи на те, що процес
конструювання проекту педагогічної діяльності пов'язаний з реалізацією
конструктивно-технічної функції науки, яка є нерозривною з функцією
науково-теоретичною. Розробка моделі передбачала системний підхід, розгляд
сукупності різноаспектних елементів, виділення інтегративних системоутворюючих
зв’язків і стосунків, врахування сукупності зовнішніх і внутрішніх факторів і
умов.
Структура та зміст моделі психолого-педагогічного супроводу дітей з
особливими освітніми потребами ЕНВК «ЗНЗ-ДНЗ» №6 визначається такими
компонентами та елементами:
- цільовий (цілі,
принципи, завдання);
- змістовий
(функції, основні напрями діяльності);
- операційно-дієвий
(етапи, форми, методи, умови);
- оціночно-результативний
(критерії, показники).
Освіта дитини з обмеженими
можливостями має бути спрямована на облаштування її в соціокультурному просторі
і повинна допомогти дитині в самоідентифікації, самовизначенні, самореалізації
з урахуванням її індивідуальності.
Модель психолого-педагогічного
супроводу дітей з особливими освітніми потребами ЕНВК «ЗНЗ-ДНЗ» №6 є
функціональною та передбачає системний підхід до організації діяльності всіх
учасників інклюзивного навчання.
Класна ідея відеосупроводу моделі!
ВідповістиВидалити